Kroatiaturer

Med et brennende hjerte for landet ved Adriaterhavet, var det naturlig for Nedzad Mujic å starte reisebyrå for å få flest mulig nordmenn til å dra til Kroatia!

 

 

Selskapet Kroatiaturer startet opp med sine første reiser i 2014, og har hatt jevn stigning siden den gang. – Jeg har gjort veldig mye forskjellig i disse årene, forteller Mujic, som har røttene sine på Balkan. Gruppeturer med pensjonistlag, ukesturer med kajakk og både kjendisturer og Mesternes Mester da programmet gjestet Zadarområdet i 2019. Riktignok ikke som deltager for å kjempe om pokalen, men Mujic var en ivrig støttespiller i kulissene. – Jeg har et stort nettverk langs hele kysten, og var behjelpelig med mye forskjellige ting som måtte ordnes i den perioden de var der.

 

Nedzad Mujic på kontoret under et oliventre i Kroatia.

 

God kontakt med idrettsheltene fra Mesternes Mester fikk han, også. – Flere av dem har jeg jevnlig kontakt med fortsatt, og jeg har flere på listen som ønsker å dra til Kroatia når det blir litt enklere.
Det store nettverket, en positiv innstilling og evnen til å stå døgnet rundt har gjort at Kroatiaturer og Mujic har etablert seg godt i markedet.

2020 skulle bli mitt første virkelig gode år, men så vet vi alle hva som skjedde. Det har vært utfordrende, men jeg har stor tro på årene som kommer.
 
Som med resten av reiselivsbransjen, har COVID-19 også satt sitt preg på det lille selskapet fra Meråker i Trøndelag. Mujic henger ikke med hodet av den grunn. – Jeg elsker Kroatia og vet at verden vil åpne igjen. Da står jeg klar til å ta med meg nordmenn og dra varmere strøk slik at så mange som mulig kan få nyte livet ved Adriaterhavet.
 


Tilbudet for 2021 vil i hovedsak bestå av gruppeturer, spesialreiser og skreddersydde pakker for dem som tar kontakt. Markedsføringen foregår i hovedsak via sosiale medier og det stadig voksende nettverket. – Anbefalinger fra tidligere kunder er veldig viktig for oss, og vi ser flere og flere gjengangere på både Facebook og bestillingslistene.

 

 

Kajakkpadling i Dubrovnikområdet.

 
Standardgjestene er familier, vennelag eller større grupper. I tiden fremover skal Kroatiaturer også jobbe for å nå de yngre reisende. Til det har Mujic fått hjelp av Kim Solheim fra Bergen.

Han har også et stort nettverk, først og fremst i hjembyen Bergen, men også over store deler av landet. Dette nettverket har han allerede brukt til å selge en uke på cruisebåt for 40 personer. Vi må bygge videre på det gode arbeidet som er lagt ned i selskapet, sier Kim med henvisning til Mujic sin innsats så langt. Solheim vil aktivt bruke «ungdomskanalene» Instagram og TikTok i tillegg til kjentfolk og jungeltelegrafen.

 

 
Kim Solheim var i Kroatia for første gang i 2019, og falt pladask – som så mange andre.
Vi seilte rundt en uke, som en del av Yacht Week. På den tiden fikk vi sett utrolig mange vakre småplasser langs kysten og på øyene. Det er umulig å ikke like dette landet!

Solheim fikk også med seg Ultra Festival i Split, og har tydelige tanker om å ta nordmenn med på opplevelser til det festivalrike landet.

 

 


Kim Solheim skal markedsføre Kroatiaturer fremover.

Del artikkelen på facebook:

Share on facebook
Facebook

Relaterte artikler

Rovinj

Middelalderbyen Rovinj fanger deg med sin vakre arkitektur og romantiske stemning ved Adriaterhavet. Sjarmerende brosteinsgater, trange

Les mer